נבחרת
הכותבים
אאודי החלה בשיווק Q7

אאודי החלה בשיווק Q7

הקרוס-אובר הגדול של אאודי הגיע לישראל. גרסת הבנזין הוזלה, הדיזל התייקרה ובנוסף יש גם גרסת חמישה מושבים


צ'מפיון מוטורס החלה בשיווק אאודי Q7 החדש. משלוח ראשון אמנם ינחת כאן רק בעוד חודש וחצי אבל ספר ההזמנות נפתח כעת. ביחס לדגם הקודם מחיר גרסת הבנזין הוזל ואילו הדיזל מעט התייקר. מצד שני כעת יש גם גרסת חמישה מושבים שלא היתה בעבר ובמחיר נמוך יותר ביחס ל-Q7 הבסיסית בעבר.

Audi Q7

הדור החדש, שני במספר של אאודי Q7 הוצג בתערוכת דטרויט האחרונה (שנערכה בינואר השנה) ומבוסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין שמכונה MLB. על בסיס הפלטפורמה הזו ייבנו לא רק הדורות הבאים של השותפים הנוכחיים לפלטפורמה כמו פולקסוואגן טוארג ופורשה קאיין, אלא גם הקרוס-אובר היוקרתי בעולם (בינתיים) – בנטלי פאלקון.

עיקר הבשורה בפלטפורמה וכמובן בדגם עצמו נוגעת לסעיף המשקל. הקרוס-אובר הגדול של אאודי עבר את אחת ה"דיאטות" המשמעותיות ביותר במעבר בין דורות ודגמים שבוצעו בשנים האחרונות וקל מקודמו ב-325 קילוגרם (1,970 ק”ג בגרסת הבנזין, 1,995 ק”ג בגרסת הדיזל). את זאת השיגו אנשי החברה על-ידי שימוש נרחב באלומיניום (דלתות למשל) ובחומרים קלים אחרים, כמו גם צמצום מסוים בממדים.

זה לא הופך את הקרוס-אובר החדש לקטן, הוא עדיין משתרע על אורך של יותר מחמישה מטרים ונחשב לאחד הארוכים בסגמנט, אלא שכעת הוא צנוע יותר (גם אם במעט): Q7 קוצר ב-37 ס”מ (לאורך של 505 ס"מ) הוצר ב-1.5 ס”מ (197 ס"מ) והונמך בס"מ אחד (175 ס"מ) יחסית לדגם היוצא. גם בסיס הגלגלים קוצר בס"מ אחד (ל-299 ס"מ).

אאודי Q7 הוצג עם שני מנועי V6 מוגדשים בנפח 3.0 ליטר ושניהם ישווקו גם בישראל בשילוב לתיבה אוטומטית בעלת שמונה הילוכים. מנוע הבנזין מפיק 333 כ"ס, מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות ובתנאי מעבדה רושם צריכת דלק של 13 ק"מ לליטר (שיפור של 28% ביחס לקודמו). מנוע הדיזל מייצר 272 כ"ס, מאיץ ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות ועד ל-234 קמ"ש, ובתנאי מעבדה רושם 17.5 ק"מ לליטר (שיפור של 23%).

 

גם הבנזין וגם הדיזל ישווקו במחיר זהה של 557,000 שקלים ובשלוש רמות גימור. הבסיסית תכלול את מערכת השליטה של אאודי (MMI), מפתח חכם לכניסה והתנעה, ריפודי עור, חישוקי 19 אינץ’ קלים ועוד.

חבילת לקצ'רי תעלה 55,000 שקלים ומוסיפה מערכת שמע משודרגת של חברת BOSE עם 19 רמקולים, מתלים אדפטיביים, לוח מחוונים וירטואלי עם אפשרות לתצוגה אנלוגית לפי בחירה (מסך בגודל 12.3 אינץ'), מצלמה היקפית, חנייה אוטומטית, חישוקי 20 אינץ' קלים ועוד.

חבילת פרימיום עולה 119,000 ביחס למחיר הבסיס וכוללת מושבים מאווררים בריפוד עור מהודר, תאורת לד מלאה, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת Audi pre sense plus (שמכינה את הרכב לקראת תאונה אפשרית מלפנים או מאחור על-ידי הידוק חגורות, סגירת חלונות וכו') ומערכת Audi traffic jam assist שעוקבת אחר הרכב מלפנים ובהתאם לכך מאיצה, בולמת ואף מסיטה קלות את גלגל ההגה כדי לשמור על אותו תוואי נסיעה. בתוספת תשלום ניתן להוסיף מערכות בטיחות נוספות כמו מערכת התראה על סטייה מנתיב או התראה על רכב בשטח "מת"

ביחס לדור הקודם מחיר גרסת הבנזין הוזל ב-77,400 שקלים. גרסת הדיזל לעומת זאת התייקרה ב-26,500 שקלים. גם חבילות האבזור מעט התייקרו. מצד שני כעת בדור החדש יש גם אופציה לדגם עם חמישה מושבים – אפשרות שלא היתה קיימת בדור הקודם. מחירה של גרסה זו יעמוד על 496,000 שקלים.


תגובות

יואל שורץ

נכתב על-ידי יואל שורץ

עיתונאי רכב מאז שנת 2004. ערך את אתרי האינטרנט 'מוטוקאר' ו-'אוטו', וכתב במגזינים 'הגה' ו'אוטו'. חולה הגה מושבע, בעיקר אלה הכבדים, חזקים תאבי סל"ד וזוללי דלק. מתמחה במבחני רכב, צרכנות ושוק הרכב המקומי.

ארכיון: